wtorek, 30 lipca 2013

5. M jak mdłości

Mam całodobowe mdłości. Zwłaszcza jak jest gorąco. Chwała Bogu, że bez wymiotów. Na myśl o jedzeniu mi niedobrze. Ale jak jestem głodna to jest jeszcze gorzej. Gdy przez głowę przeleci mi produkt mleczny aż mnie telepie (nawet pisząc o tym mi niedobrze) ale z kolei zajadam się ziemniakami z maślanką i uwielbiam kefir!! Ogólnie odrzuca mnie od słodkiego. Owoce z jogurtem naturalnym zjem ale z cukrem już nie dam rady. No i nic smażonego! 
Dodatkowo czuję jakbym cały czas był pełna i najedzona. Pełnego obiadu nie zjem. Najlepiej się czuję jak jem co godzinkę lub dwie małe porcje. 

Mdłości i wymioty pojawiają się zwykle pomiędzy 5. a 18. tygodniem ciąży. Dolegliwości są najbardziej nasilone około 9. tygodnia ciąży, ale z czasem stają się coraz mniej dokuczliwe. Warto uświadomić sobie, że u 15-20% kobiet mdłości pojawiają się do trzeciego trymestru ciąży. Aż 5% ciężarnych doświadcza mdłości do samego porodu. Wbrew nazwie, „poranne mdłości” mogą pojawić się o różnych porach dnia. Nawet 80% kobiet zmaga się z nimi przez cały dzień. Co ciekawe, kobiety, które w czasie ciąży doznawały umiarkowanych mdłości i wymiotów, są mniej narażone na poronienie i obumarcie płodu. 

1 komentarz:

  1. Kurcze, Kochana gowa do góry :) Przede wszystkim to gratuluję. Teraz jesteś tą sytuacją załamana, bo w sumie nie planowaliście tego...ale zobaczysz, wszystko się ułoży. Poradzicie sobie oboje.

    OdpowiedzUsuń