piątek, 26 lipca 2013

4. W jak waga

Idąc ulicą usłyszałam na ulicy od pana robotnika.
Robotnik - Patrz jaki ona ma śliczny brzuch, a jakie nogi,,, jak marzenie...
Mówię o tym P.
Ja- No  pomyślałam sobie, że już nie będę miała tak pięknego brzucha jaki miałam...
P.- A oni nie mają co robić tylko komentować muszę?
Ja- Kiedyś jak szliśmy z Kręconą to jak zagwizdali to ona odkrzyknęła" Roboty nie macie? Za gwizdanie Wam płacą ? Do roboty!"
P.- I dobrze odpowiedziała.
Ważę rano 51,2 kg. Wieczorem ok 52,5 kg. Przy 1,65 to dobra waga. 
P.- Masz jeść dla dwojga nie za dwoje. 
Upały jednak nie sprzyjają apetytowi. Najchętniej to jadłabym tylko owoce. Do czekolady którą wcześniej jadłam na potęgę teraz mnie nie ciągnie. Tylko kawy, tylko kawy, tylko kawy ciągle brak...


"Boisz się, że w ciąży za bardzo przytyjesz, a po porodzie nie poznasz własnej figury? Tak wcale nie musi być, jeśli tylko będziesz odżywiać się racjonalnie. O odchudzaniu jednak pomyśl dopiero po urodzeniu dziecka i połogu, teraz powinnaś skupić się na właściwiej diecie, aby dziecku niczego nie zabrakło. Ograniczanie liczby kalorii i zmniejszanie porcji żywieniowych może doprowadzić do poważnych ciążowych komplikacji. Zarówno spadek wagi, jak i jej nadmierny przyrost nie jest w ciąży wskazany. Ważne też, by masa ciała wzrastała stopniowo, a nie gwałtownie. O ile twoja waga przed ciążą mieściła się w normie, to w I trymestrze powinnaś przytyć ok. 2 kg, a w II i III - nie więcej niż 0,5 kg tygodniowo. BMI w normie to takie, które nie przekracza 25 i nie spada poniżej 18 - oznacza to, że twoja waga była prawidłowa, a w czasie ciąży powinnaś przytyć ok. 11-16 kg. Pamiętaj, że oprócz łącznej liczby dodatkowych kilogramów, jakie przybędą ci w ciąży, ważny jest też ich umiarkowany i stopniowy przyrost."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz